Svar på kommentar

Från Ida:

Kan du inte berätta lite om hur ofta du färgar ditt hår och din strategi för att håret ska må bra trots täta behandlingar? Jag behöver tips... Du är verkligen jättefin i hårfärgen! :)

Svar: Oj, så svår fråga! Men tack så söt! Alltså om jag ska vara helt ärlig så är jag väl inte jag riktigt så snäll mot mitt hår som jag borde vara! Jag har rätt tunt hår, och som vägrar växa! Så jag använder oftast löshår (keratinslingor) för att få det lite tjockare och fylligare! Sedan så färgar jag mitt hår när jag ser att jag börjar få utväxt. Jag är dålig på att gå till frisören eftersom att jag aldrig har blivit nöjd, så jag unviker helst det. Nu har jag tänkt försöka vara utan löshår ett tag och har köpt hem tabletter för att stärka håret och naglarna. Så vi får se hur det fungerar! Känner jag mig själv rätt så kommer jag att sitta här med löshår om en veckan ändå ;P

Jag känner inte att jag var till så stor hjälp, men jag tycker att du ska köpa hem några riktigt bra produkter till håret från en frisörsalong. Fråga efter en produkt som passar just ditt hår. Använd inpackning för håret lite då och då (sov gärna i det över natten). Var sparsam med plattång och hårtork, om du ska använda det så dra igenom håret med någon värmeskyddande produkt. Och en sista sak, borsta inte håret när det är blött! Låt det självtorka.



Kommentarer
Postat av: trogen läsare!!

Om du vill att håret ska växa fortare, så kan du testa det här: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ricinolja-kallpressad

Jag har gjort det nu i två månader och mitt hår har vuxit ca 7 cm!!

2011-12-07 @ 19:42:19
Postat av: Victoria

Tack för tipset söta du! Oj, men du det lät ju helt grymt! :D

2011-12-07 @ 23:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback