Svar på kommentar

Tja!
Tycker du inte att du tränar för mycket, personlig tycker jag att du behöver hjälp, du har tidigare i bloggen sagt att du har haft problem.

/Orolig blogg-läsare


Svar: Så gulligt att du oroar dig men det behöver du verkligen inte göra. Om jag tyckte att jag tränade för mycket så skulle jag dra ner på det. Det ligger till såhär.. Jag har alltid älskat att träna, och det är något som verkligen får mig att må bra. Träning och hälsa är ett stort intresse för mig och något som jag skulle vilja jobba med i framtiden. Jag vet att jag tränar mycket, men jag har lagt upp ett träningschema med en PT på friskvårds (guldvärt) så att jag ska veta att jag tränar rätt, för det är väldigt viktigt för mig. När du säger att jag har skrivit att jag har problem är det med maten du menar då? Jag kan säga att jag har inte haft problem så att jag inte vill äta för att jag tror att jag ska bli tjock osv. Utan när jag skrev att jag hade svårt att äta så var det pga av att jag hade ångest. Jag hade konstant en klump i magen och samtidigt så var jag deprimerad. Jag hade svårt att göra något överhuvudtaget. Jag kunde varken jobba, sova eller äta där ett tag. Jag kunde knappt vara ensam. Helt sjukt nu när jag tänker efter hur dåligt jag verkligen mådde. Det som fick mig att ta mig ur allt var när jag började träna på friskvårds. Jag har alltid tränat förut själv (löpning osv). Men jag började gå på gruppassen för att få något annat att tänka på. Jag märkte direkt att under den tiden jag tränade så var det verkligen inget annat som snurrade i mitt huvud. Och efteråt så mådde jag sjukt mycket bättre än innan passet. Jag kan säga att nu mår jag bättre än vad jag någonsin har gjort. Mycket för att jag har blivit mer ärlig mot mig själv och även börjat tänka mer på vad jag vill och vad jag tycker om att göra. Jag gör det som jag trivs med och mår bra av. Nu har jag inte längre den där klumpen i magen, den är som bortblåst. Jag äter bra mat och mycket mat. Försöker att få i mig frukost-mellanmål-lunch-mellanmål-middag-kvällsfika varje dag. Jag vet att jag behöver äta för att kunna träna så mycket som jag gör.


Så för att sammanfatta det hela: Du behöver verkligen inte oroa dig! Och jag skulle vilja säga att funderar ni på att börja träna, kom till friskvårds! Helt underbar personal och jättebra instruktörer. Verkligen jätte trevliga och tveka inte att fråga om det är något ni undrar över i gymmet eller så, dom är bara glada att hjälpa för att se till att man tränar rätt. Dom bryr sig verkligen! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback