Mia Skäringer



"Det är klarblå himmel över de gamla plåttaken på Söder. Och jag känner mig rätt glad. På rätt väg. Idag ska jag få healingmassage. Det är en ny tid nu. Jag har bestämt mig för att inte stressa mera. Stressen är det som skulle kunna ta död på mig. Fattar ni? Jag sköter mig på det flesta sätt, äter bra och rör mig, men jag stressar något överjävligt. Psykiskt. Och jag har tyvärr någon sorts känslomässig skada från barndomen som gör att jag aldrig kan vila på ett ställe utan att undra hur de andra har det på det andra stället. Kontrollbehov. Som om jag åker i en rondell och hela tiden ser till att alla andra har det bra. Än slank hon hit, än slank hon dit och så fick hon hjärtinfarkt. Sväng ut rondellen Maria. Åk hem. Alla klarar sig bra. Och ingen blir lyckligare av att du aldrig slappnar av."

"Springturen är min antidepressiva medicin. Utan den skulle jag få börja knapra det ena pillret efter det andra."

Varför känns det som om att hon skriver om mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback