TÄVLING

Nu drar jag igång en tävling här hade jag tänkt. Det jag vill veta är vad som motiverar er till att träna och även ert bästa träningstips! Jag kommer att utse vinnaren, och vad vinner man då? Jo, detta:

2 nummer av STARK magasin! + En hemlig present!

STARK Magasin är tidningen för dig som gillar att träna hårt – eller vill börja gilla det! Tankarna bakom tidningen är lika enkla som unika: det saknades helt enkelt ett magasin som fokuserade på riktig träning och riktig mat, på helhet snarare än detaljer. Det saknades en tidning där experter inom träning, kost, idrottsskador mm kom till tals. En träningstidning riktad till alla, från de som tränar ibland till proffs. STARK Magasin ser till träning för hela livet, från barn till vuxna, och har dessutom tillgång till de största profilernas tränings- och kostupplägg.




Om ni vill va med och tävla så gör ni såhär:

  • Skriv en kommentar om vad det är som motiverar er till att träna och ert bästa träningstips!
  • Fyll i era kontaktuppgifter och länka gärna i er blogg om att ni är med och tävlar (inget måste eftersom att alla inte har en blogg) men skulle vara grymt om ni gjorde det så får vi kanske in lite mer tips!

Jag kommer att utse vinnaren på fredag! Och även lägga ut alla tävlingsbidrag som jag får in så att vi kan motivera varandra lite. Lycka till!

 


Kommentarer
Postat av: Tony

Det som motiverar mig mest är att se bakåt emot hur det var och hur jag såg ut, otränad, hade ingen kondis, fanns inga snygga kläder osv osv. Så min motivation kommer inifrån mig själv skulle jag säga (:



Mitt bästa träningstips är att göra det till rutin och gärna med en vän, rutiner man har fått in är svårare att bryta och är man två med samma rutin kan man peppa och hjälpa varandra (:

2012-01-10 @ 09:23:11
Postat av: Micke

Officiellt bidrag:

1. Grundtanken med min träning och som motiverar mig är att må bra och få ett kontrast på vardagen och det gör jag genom att sätta upp mål att hela tiden förbättra mig, klara mer vikt och förbättra alla tider, på allt jag gör. Det studsar tillbaka i det vardagliga arbetet genom utökad disciplin och målmedvetenhet.

2. Det är lätt att fastna i samma träningspass och samma rutiner, mitt tips är variation! Byt ut övningar i passet, öka vikt mindre rep./minska vikt fler rep. Man måste shocka kroppen ibland.



(Inofficiellt bidrag:)

1. Om jag gör det här så kanske någon äntligen älskar mig!

2. Du har inte tränat tillräckligt om något av följande inte påverkas: 1. Du börjar se suddigt 2. Maginnehållet vill ge sin syn på saken 3. Du hinner se en person lämna gymmet för att sedan se den personen komma tillbaka på deras nästa träningspass...



Glad å kunna hjälpa till :)

2012-01-10 @ 12:44:56
Postat av: Ida

Det som motiverar mig mest är tanken på att jag mår så mycket bättre av att träna och få röra på mig, jag vet att jag blir gladare och får mer energi. Sedan när man ser hur kroppen förändras, att man blir starkare och orkar mer blir som en kick!



Mitt bästa träningstips är att ha ett mål med sin träning, då allt bli enklare och roligare när du ser framstegen. Förra året sprang jag vårruset, har aldrig intresserat mig för löpning tidigare men när jag hade ett mål med det, så blev jag peppad och när jag sedan klarade min 5 km runda under 30 min blev jag väldigt glad! :)

2012-01-10 @ 12:57:23
Postat av: johanna

Det som motiverar mig till att träna är helt klart den peppande känslan man får när man verkligen tar i träningen! Då vill man träna så mycket så man senare kan börja se resultaten som träningen gett. Och sen så blir man ju mycket gladare och piggare av att vara och träna istället för att sitta framför tvn.





Mitt bästa träningstips är att träna med andra, att gå på gruppträningar så man kan peppa varandra och så det inte heller är lika lätt att ge upp som om man skulle träna själv. Då är det så lätt att man slutar mitt i träningen och känner sig nöjd.



Men om man har en tränare framför sig som visar hur man ska göra så blir man mer motiverad att göra sitt allra bästa! :)



Du motiverar mig också väldigt mycket ska du veta! :)



2012-01-12 @ 16:27:55
URL: http://sandstromjohanna.devote.se
Postat av: Worja

Vad motiverar mig till att ha Friskvårds som mitt andra hem? Det är en kombination av flera saker, bl.a: Jag känner stor skillnad på hur jag är och mår då jag tränar eller inte tränar. Både kroppen och knoppen mår tusen gånger bättre av att få röra på sig! Att man också märker att man blir bättre på det man gör är en stor motivation till att fortsätta och bli ÄNNU bättre. Man kan om man bara vill! Sen är det ju så fruktansvärt roligt :) Att gilla stället man tränar på är en grym fördel. Där jag tränar är det sån sjukt fin gemenskap bland alla att man känner sig som en enda stor familj, och det gör det så mycket roligare att gå dit (nästan) varje dag. Vad som också är motiverande är att ha likasinnade träningskompisar som man kan träna med, peppa, träffa där eller snacka träning med. För att inte tala om hur bra man mår när man känner sig stark som en oxe?! Och känslan efter ett bra träningspass är svårt att toppa :)



Träningstips då? Vi drar väl flera när vi liks är igång; Jag brukar alltid skriva upp hur jag ska träna under hela veckan, på så sätt får man en bra överblick så man ser att man hinner träna allt man ska under veckan och så det blir en bra mix mellan allt. Utan musik vore det inte lika peppande, för mig, att träna, så därför vill jag tipsa om att sätta på dig dina hörlurar, dra upp volymen på den peppigaste musiken du har och bara försvinna in i din egen träningsvärld som du har där uppe i huvet ;) Träna med någon så ni kan peppa varandra! Gå på gruppass! (Friskvårds, the one and only..) Går inte lika bra att mesträna med en instruktörs ögon på dig under passet. Försök få in en rutin i din träning, annars kommer det kännas jättejobbigt varje gång det är träningsdag. Variation är både viktigt och kan göra att man inte blir less träningen lika fort. Testa därför på lite olika träningsformer så du hittar det du gillar allra bäst, det ska vara KUL att träna! Jag har även som rutin att för varje gym-pass byta ut minst en övning mot för förra gången jag körde det passet. Kroppen vänjer sig vid samma övningar, så det är bra att slänga in någon övning som man kör mer sällan. Mitt sista tips är att lyssna på kroppen, är du helt slut är det helt okej att ta en vilodag. Man bygger trots allt upp musklerna då man vilar ;)



ALLT går om man bara VILL!

2012-01-12 @ 20:00:03
Postat av: Christer

Har just börjat träna efter ett långt uppehåll och behöver få motivation, och den får jag genom att tänka på vad jag skulle kunna göra! Jag vill göra alla dessa coola saker och för de måste jag bli vältränad! Det ger mig motviation att se frammåt, åt vad man kan åstakomma. Den här killen ger väldigt mycket motivation, för han bevisar att inget är omöjligt!



http://www.youtube.com/watch?v=esUhL-EEpo8&feature=player_embedded



Det är motivation för mig. Och läsa den här blogg lite då o då ger ju inte sämre motivation! Bra jobbat tjejen! ;)

2012-01-13 @ 17:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback