MIN MOTIVATION

 

Cecilia Benjaminsson, som spelar Amazon, berättar hur man måste träna för att komma i gladiatorform.

Hur länge tränade du för att komma i gladiatorform?
Jag tränade 22 år inför Gladiatorerna. Skämt åsido så har jag gymmat så länge vilket gett mig den muskelmassa jag har. Det var bara att slänga in lite konditionsträning samt explosivitets- och mjölksyre-träning någon månad innan start. Sen vilade jag mig i form sista tiden för att inte dra på mig skador som man lätt kan få om man är övertränad.

Vilken är din favoritträningsövning?
Hmm, jag gillar tunga hantellyft åt sidan på gymmet. Jag kör just nu med 19 kg i varje hand. Utanför gymmet så är det backträning. Underbart att explodera upp för backen för att sedan gå ned, och upp igen, några svängar och 10 minuter senare så är man helt färdig :)

Vilket är ditt bästa träningstips?
Mitt bästa träningstips är att äta ordentligt för att sedan träna hårt och målinriktat, äta igen och vila för att växa mig starkare. Korta, intensiva pass på gymmet med tunga vikter. Men framför allt maten är så viktig! De allra flesta äter för lite (speciellt tjejer) för att få resultat av träningen

Cecilias blogg!


Kommentarer
Postat av: Mirja

Go Amazoria! :)

2012-01-10 @ 16:15:24
Postat av: Victoria

Haha ;) Va med och tävla Mirja! :D

2012-01-10 @ 17:04:35
URL: http://sandstromvictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback