Svar på kommentar - Träning

Kommentar: Kan du skriva vad du tänker osv när du ska träna? jag är så sjukt otaggad på träning, lite tips på vad man kan tänka:-) jag kan även fuskträna när jag är där för jag är så lat.

Svar: Jag tror att för att kunna hålla igång sin träning så måste man ha lite av ett intresse för det och verkligen tycka att det man gör är roligt. Vad som driver mig är känslan jag får när jag märker hur jag hela tiden blir bättre. Det är helt grymt att känna att man kan uppnå sina mål. För jag tror också på att sätta upp mål hela tiden för att ha något att sträva mot, det gör det hela lite roligare! Speciellt om man är en envis person som hatar att ge upp! När jag ska träna så tänker jag aldrig "Faan, jag måste träna idag.. kändes sjukt jobbigt!". Utan jag längtar till att få träna, jag blir glad av att veta att jag ska träna efter jobbet tex. Visst är vissa saker jag gör lite mindre roligt än andra. Jag tycker att bodycombat och tabata är roligast, och dessa pass längtar jag verkligen alltid till. När jag ska gymma så kan det ibland kännas lite tungt, speciellt om jag är lite trött. Men jag vet att när jag har tagit mig dit och börjar köra så kommer jag att må så mycket bättre när jag går därifrån. Så det är väl så jag tänker när det känns jobbigt för mig att träna "Jag kommer att va så mycket piggare och må så mycket bättre när jag har gjort det".

Gör det lättare genom att:
  • Variera träningen!
  • Påminn dig själv om hur nöjd du kommer att känna dig när du har kört ett pass!
  • Sätt upp mål och bestäm dig för att nå dem!
  • Hitta en träningskompis och peppa varandra!
  • Planera in träningen i början av veckan och boka in pass. Då är det lättare att ta sig iväg!
  • Hitta en träningsform som du trivs med och tycker är rolig!
  • Börja det nya året med att köpa ett gymkort för en längre tid och se till att verkligen använda det!

Allt handlar om motivation, så jag hoppas att du hittar något som motiverar dig till att träna. Lycka till!

Eller så gör ni som Emil och slår två flugor i en smäll och kör lite situps på fest! ;P


Kommentarer
Postat av: Mirja

Vad bra allt det där lät:) Vi ses på supercombaten imorrn! Pepp! ;D

2011-12-20 @ 21:40:20
Postat av: Nathalie

emil hahahah :D

2011-12-20 @ 21:45:21
Postat av: Victoria

Så kul att du tycker det Mirja! Ja, nu kör vi! Jag längtaar! :D

2011-12-20 @ 21:56:59
URL: http://sandstromvictoria.blogg.se/
Postat av: Emma

bra tips! :) ska försöka börja det nya året med att träna. får se hur länge det håller haha ^^

2011-12-20 @ 22:29:01
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback